donderdag, april 26, 2007

Staat genoteerd!

Eigenlijk ben ik niet zo van het opschrijverige, vastleggerige als ik iets gemaakt heb (voor eigen gebruik). Zo doe ik ook niet aan proeflapjes (en ja, ik neem de eventuele consequenties op de koop toe). Ik doe iets, pakt het goed uit, dan pakt het goed uit. Zo niet, pech. En als ik iets een tweede keer wil doen, is de enige remedie, dat ik opnieuw het wiel uit ga zitten vinden. Gekkenwerk (ik zeg het zelf)!

Dus... heb ik sinds kort mijn leven (een beetje) gebeterd (ik kan niet beloven dat ik ooit een strenge proeflapjesmaker zal worden) en ben ik nu in het bezit van een heus brei-logboek.



Ik schrijf bijzonderheden van het patroon op, het gebruikte garen en naalden, de steken, de maat, aantal toeren/minderingen, enz. Het etiket van het garen plak ik erbij. En ik moet toegeven: het werkt goed voor me. Als ik hetzelfde garen nogmaals wil gebruiken, kan ik opzoeken hoe ik de sokken heb gebreid. Ook voor restjes garen is het handig. Etiketten raken nog wel eens zoek, maar nu kan ik het simpel even nakijken in mijn 'boekie' als ik niet meer precies weet wat voor soort/merk garen iets is.

Ik heb ook een bladzijde met schoenmaten van familie en vienden. Hoef ik het niet telkens te checken als ik sokken voor iemand wil breien (ook wel zo handig als je ze niet-aangekondigd wilt geven).

Ooit, ooit, word ik heel misschien nog eens écht georganiseerd.....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wauw!
Ik ben onder de indruk!
Lijkt me heel handig.

Judith zei

Hoi Irma,

Haha, dat jíj onder de indruk bent. Voor mij ben jij de Koningin van de Voorbereiding. Daar ben ik dan weer lichtelijk jaloers op...

Doeg,
Judith