maandag, maart 31, 2008

3 Voor mij

Nu de rust steeds meer terugkomt na de heftige gebeurtenissen van het afgelopen half jaar, merk ik dat mijn creativiteit meer en meer opborrelt. Ik ben vaak in mijn hobbykamer te vinden, met name achter de naaimachine, en er is van alles uit mijn handen gekomen de laatste tijd. Grote dingen, kleine dingen, voor anderen en voor mezelf. 3 Dingen voor mezelf.




Een nieuwe tas. Een fijne, ruime tas, speciaal geschikt voor boodschappen. Gemaakt van ribcord met geborduurde bloemetjes. Een vakje (met drukknoop) aan de binnenkant voor sleutels en portemonnee.



Inmiddels heb ik voor mijn zus ook een nieuwe tas gemaakt. Zelfde model, ander stofje. Zij was hier vorig weekend en bedacht, bij het zien van mijn collectie tassen, dat ze voor haar verjaardag een Judith-tas zou vragen. Vind ik altijd zo prettig, als mensen aangeven waar ik ze blij mee kan maken :o)




Een toerenteller voor mijn breisels. Dit groene tellertje lag al heel lang ongebruikt onder in mijn breimand. Zo´n ding is niet handig als je veel sokken breit. En zo´n tellertje los bij je, nou ja, dat raakt dus binnen de kortste keren zoek (zeker met een zoon die álles kan gebruiken in zijn spel). Met wat priegelen heb ik er een hangertje van gemaakt dat je om een breinaald kunt schuiven.
Dit is trouwens het uitzicht vanachter mijn werkblad. Onscherp helaas, maar geloof me, het is de moeite waard ;o)

En eindelijk, eindelijk heb ik een persoonlijke rolmaat. Ik heb een paar keer eentje voor iemand anders gemaakt, maar zelf had ik alleen maar van die standaard, onpersoonlijke rolmaten. Maar vanavond heb ik met een stippenstofje en een stukje sierband een rolmaat voor mezelf 'ingepakt'. Compleet met mijn initialen erop. Ik heb nog 2 van deze reuzehandige (op)rolmaten liggen (van de Heemaa) en ik vermoed dat ik die ook nog ga opleuken. Ik heb er gewoon lol in.




Maar we gaan ons eerst eens buigen over een vorige week bij de kringloopwinkel gevonden oud schooltafeltje/-bureautje. Een houten bak met klapdeksel, compleet met inktpot-gaatje. We willen de pootjes vervangen en er een bijzettafeltje van maken. Voor mijn breispullen. Die nu altijd op de bank vegeteren en eigenlijk is dat helemaal niet handig (denk aan die ondernemende peuter) en al helemaal geen gezicht (bij onverwachte visite moet ik altijd eerst de bank leegschuiven voor we genoeg zitplaatsen hebben).
De lak is lelijk en beschadigd, daar moeten we dus iets aan doen. Schuren en opnieuw lakken of verven. Of misschien iets met tafelzeil bedenken. Oh help, waarom denk ik nu meteen weer aan stippen??

3 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt. De toerenteller vind ik een uitkomst, toch maar eens eentje aanschaffen en dan op de Judith-manier aanpassen :))). En je rolmaat is schitterend geworden.

Celeste zei

Wat ontzettend leuk die rolmaat. Ik moet toch eens uit gaan zoeken hoe dat gaat. Hier zitten we nog zo in de verbouwing dat mijn werkplekje op zolder nog erg verre toekomstmuziek is.
De tas is super. Ik heb er inmiddels 2 gemaakt, en ze zijn niet helemaal perfect (ook omdat mijn naaimachine niet alles meer kan) maar ze voldoen perfect. Mijn weekendtas is trouwens van bija dezelfde stof als jou tas. Zelfde borduursel maar dan in het bruin.
Hoe ik hier kwam? ik kreeg de link van iemand die mij vertelde dat dit ook een log was die vast wat voor mij zou zijn.. En dat klopt :)

lucie zei

vorige week hadden ze bij AH leuk stippentafelzeil....of moest ik dat nu niet zeggen...

gr lucie
ps je tas en rolmaat zijn prachtig!