zondag, maart 02, 2008

Beursbuit

Zaterdagmiddag, 2 februari
Handwerkbeurs Zwolle

Een paar uur ongestoord kijken, voelen, genieten, doen met mijn zus. Omdat zij halverwege Nederland woont, zien we elkaar eigenlijk veel te weinig. Laat staan dat we iets met zijn beidjes ondernemen. Dus samen naar de handwerkbeurs, zonder man en kinders, gewoon een zussendag.

Vorig jaar was ik er ook, alleen, maar toen viel het me eigenlijk nogal tegen. Ik vond de overdaad aan borduur- en quiltspullen overweldigend en de stands met voor mij interessants moest ik met een vergrootglas zoeken (blijkbaar ben ik geen gemiddelde-handwerkbeursbezoeker ;o).

Deze keer ging ik dus een beetje sceptisch richting de beurs. Ik vond een dagje uit met mijn zus hartstikke gezellig en ik wilde graag spinnewielen kijken en uitproberen (een verkoper had gemaild welke wielen ze mee zouden brengen om te testen). Alles daarbovenop zou fijn zijn.

Maar ik vond deze beurs hartstikke leuk. Er waren meer stands, er was veel meer interessants voor niet-borduurders en niet-quilters. Eigenlijk hadden we niet genoeg tijd voor alles. We waren er voor in de middag, hebben een workshop gedaan (daar hadden we ons voor ingeschreven bij de ingang, vóór we het totale aanbod hadden gezien), maar achteraf hadden we de tijd hard nodig om alles te kunnen bekijken. Op het einde van de middag zijn zus en ik zelfs nog even apart de laatste zaal doorgelopen, ieder de leukste dingen bekijkend. Wel balen dat de verkoopster niet de beloofde spinnewielen bij zich had, dat was een tegenvaller. We waren net niet de laatsten die vertrokken, maar er hingen nog verdacht weinig jassen in de garderobe ;o). Kortom: tijd tekort.

Thuis de buit bekeken:





4 Strengen Arwetta, sokkenwol van Klazien's Kreaties. De ecru bollen ga ik verven. Ik wil die dan combineren met de zwarte sokkenwol. Ik had graag een paar mooie kleuren meegenomen (steenrood, dieppaars, blauwgroen), maar er was nog maar erg weinig keuze bij Klazien, helaas. Een zakje Polwarth-zijde en alpaca om te spinnen bij de Spinners. Het boekje 'Sokken breien doe je zo!' (voor toekomstig kadootje), een bol Fabel sokkenwol die ik tekort kwam voor een paar babysokjes. Een zakje strikjes enzo, gewoon voor de leuk, gedeeld met mijn zus. Een gedroogvilte bloem met blaadjes van de workshop 'Sjaal versieren). Deels met een viltnaald geprikt, deels op de punchmachine. We werden wel een beetje iebelig van de 'juf' en hebben op een gegeven moment bloem en tule ingepakt om het thuis af te maken. Last, but not least, een prachtige streng Araucania-sokkenwol. Die verdient z'n eigen fotootje:




Mooie kleuren hè? Toen we de eerste keer langs de mand Araucania liepen, laggen er erg veel paars-blauwe strengen bij, toen we aan het eind van de middag terugkwamen *al die tijd dubbend: zal ik wel, zal ik niet* waren al die strengen verkocht en lagen er alleen nog een paar lichtgroenige strengen, een geeloranje en deze hierboven. Opvallend veel klanten houden wel van paarstinten, maar niet van lichtgroen :o)

Het knotje Fabel had ik nodig om een derde paar sokjes te breien (100 gram, net geen 3 paar sokjes, niet slecht).






Hier onze jongens met hun broer-sokken. Het enige verschil: 7 schoenmaten.

Om af te sluiten, deze foto van oudste met zijn favoriete sokken.
Echt geposeerd, mijn kleine fotomodel.


Geen opmerkingen: