zondag, maart 02, 2008

Aktie is reaktie

Pakjes krijgen, het blijft geweldig. Helemaal als iets onverwacht komt (maar zelfs als je weet dat er iets zit te komen, maar je weet niet precies wanneer). Ik word altijd zo blij als de pakjesmeneer voor de deur staat.

Een paar weken geleden (loop ik echt al zo lang achter met bloggen??), kreeg ik een doos in handen gedrukt, waar geen afzender opstond en de postcode herkende ik niet zo snel. Spannend. Snel uitpakken. Wauw, wol, verf, kadootjes. Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik pas halverwege het uitpakken door had dat de doos van Irma kwam, laten we het er maar op houden dat ik zo verblind was door de inhoud van de doos dat mijn analytische vermogens tot het nulpunt waren verminderd ;o)





Van linksboven naar rechtsonder. 'Monsters' spinwol om te testen en te vergelijken. Een fijne bol Bluefaced Leicester sokkenwol. Wolverf (spruce, pink, sky blue en burgundy). Een verdwaalde viltstift van Irma's oudste :o). Een doosje met een schattig glazen beschermengeltje. Cederhouten anti-mottenhangers (handig, gelijk in gebruik genomen!) en nog een zakje paarse wolverf. Deels een kado voor mijn verjaardag, deels zelf betaald. Echt een fijne verwen-doos.

En (niet raar als je mij kent) natuurlijk ben ik gelijk aan het verven gegaan met de nieuwe kleuren verf.



Ik wilde graag eens zelfstrepend garen verven en ik had een mooie constructie bedacht om lange stukken kleur te kunnen verven. 2 Stoelen in de kamer gezet en maar rondjes lopen. En dan zitten er veel meters cq. rondjes in 100 gram garen hoor. De 2 klusjesmannen die met de schuifdeuren aan het plaatsen waren, keken dan ook wat bedenkelijk ;o)




Het lukte, echt streepjesgaren voor sokken. Maar toen ik er mee ging breien, viel het resultaat me eigenlijk een beetje tegen. Het roze was te rozen en het blauw te blauw. De streng ligt nu te wachten tot een oververfbadje. Waarschijnlijk rood of zo, zodat de kleuren wat meer bij elkaar komen te liggen.

Ook nog wat lontwol geverfd of later te spinnen. Links Duitse wol met de kleur spruce (het heeft iets van mint, maar dan pittiger, blauwgroener, rechts Coburger Fuchs met allerlei al dan niet zelfgemengde paarzen.




Een klein strengetje sokkenwol met verlopende spruce-tinten geverfd en een deel overgeverfd met marine.



Opgebreid tot een paar toe-up sokjes voor M. BIj de hakken zie je goed hoe de tinten verlopen. De voet is wat lang, de boord wat kort. Gelukkig is onze kleine man niet zo kritisch ;o)


Geen opmerkingen: