zondag, juni 10, 2007

Komt een konijntje bij de bakker...

Hebt u ook worteltjestaart?

Nee, maar wel wortelmuffins...



In de koelkast stond een schaaltje geraspte wortel (in mijn enthousiasme te royaal geraspt voor de salade) en gelukkig vond ik in mijn receptenmap een recept voor carrotmuffins. Ik heb het recept iets aangepast (ik heb geen sinaasappels in huis momenteel).

Wortelmuffins

150 gram geraspte wortel
110 gram tarwebloem
Flinke schep bakpoeder
2 theelepels citroenrasp (normaal vers, nu van Baukje, uit de koelkast)
2 eieren
75 ml olijfolie
50 gram rietsuiker
1 (flinke) theelepel kaneel
snuf zout

Zeef de bloem met het bakpoeder.
Roer er de eieren, olie, wortel, suiker, kaneel, zout en citroenrasp doorheen.
Vul cupcakevormpjes (papier of siliconen) of muffinvorm met het deeg.
Bakken op 200 graden (ongeveer 35 minuten).

Lekker met een glazuur van poedersuiker, water en een beetje citroensap (die ik ongeduldig te vroeg op de nog te warme muffins smeerde, waardoor het gelijk uitliep en over de rand drupte...)

Simpel, maar superlekker!

Het schoteltje heb ik (samen met nog zo'n schoteltje en 2 schaaltjes of eigenlijk zijn dat schoteltjes met een lage opstaande rand) 2 zomers geleden op de plaatselijke rommelmarkt gekocht. Ik zag ze liggen en kon me niet inhouden. Het zijn 4 verschillende kabouters en ik vind ze zooooo lollig. Verder heb ik geen speciale band met kabouters, maar deze 4 stalen mijn hart.

Ik heb nog iets te showen vanavond, maar daarvoor moet ik nog even snel de laatste toeren breien... tot zo!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ohh , ik ga ze zo snel mogelijk uitproberen ..mjammie ...

enne , ik zou deze kabouters ook mee naar huis hebben genomen hoor!!