maandag, juni 18, 2007

Slof slof

Omdat ik de vilten sloffen die ik voor mezelf had gebreid aan mijn moeder heb gegeven, stond er al een tijdje een nieuw paar voor mezelf op het programma. Op de website van Tissien vond ik een lollig model en de werkbeschrijving. En dunne lontwol had ik ook liggen. Hup, aan de slag!



Met dank aan huisfotograaf D.

Gister met al die regen was het ideaal breiweer. Het poepsimpele patroontje (ribbels met op het eind een paar dubbele minderingen) in combinatie met de lontwol en naalden nr. 9 maakte dat ik in een mum van tijd beide sloffen had gebreid.





Het model doet me denken aan de sloffen die mijn oma altijd breide. Maar ik weet zeker dat zij een ander patroon gebruikte (en ander materiaal: acryl in bruin en beige... goede oude tijd :o)

Ze zitten nu in de wasmachine en ik ben erg benieuwd of ze goed vervilt zijn. En of ze nog passen. Altijd weer spannend, vilten in de wasmachine, omdat je geen grip hebt op de mate van vervilten/krimp.

Hela, hola, ik hoor dat de wasmachine klaar is. Gauw kijken!

Oh, dit is niet tof. De sloffen zijn prachtig gevilt. Heel gelijkmatig en dicht en warm geworden. Maar ook zo'n 5 maten te klein....

Goed, dat gaan we de volgende keer dus anders aanpakken. Lekker met een warm sopje om de voeten vilten. Dat gaat met iets meer beleid dan de harde aanpak van tante Miele.

Mooi, nu op zoek naar iemand met maatje... uh.... 34... :o)

Voor wie dit slofje ook wil maken, het is een beetje lastig te vinden op de Tissien-site. In de linkerkolom klik je op 'Produkt in de schijnwerpers'. Bij 'September 2006 - meerkleurenlont Space' vind je na even scrollen het patroon van de sloffen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Judith,
Even een berichtje om je te laten weten dat ik sinds kort je blog volg (via die van Mirre, ik heb ook een zakdoekjesetui van haar gekregen en heb je reaktie en link gevolgd).
Ik lees je berichen met veel plezier. Wat een prachtige wol had je voor die sloffen. Een dat konijntje is ook heel erg schattig. Veel succes met al je handwerken en ik duim voor Bolivia.

Groetjes, Ria

Anoniem zei

Jammer, ik heb geen maatje 34.

Anoniem zei

wat een leuke sloffen!!!!!!!!!
hahaha ik schoot wel in de lach,toen ik de slof zag die net om je dikke teen paste

Anoniem zei

Hallo,

Via Google zag ik een foto van je sloffen, wat zijn die gaaf zeg!
Via de website van Tissien kan ik helaas niet meer aan een werkbeschrijving komen.
Het leek me zo leuk om die sloffen voor Valentijnsdag te maken.
Zou je mij misschien kunnen vertellen hoe ik ze ook kan maken?

Alvast bedankt en ik zal hier zeker vaker een bezoekje brengen! ;-)

Groeten,
Anita

Caroline zei

Op zoek naar een patroon voor sloffen kwam ik op jouw blog. Wat een keileuke sloffen!
Helaas is de link naar Tissien in jouw tekst niet meer geldig.

Via google kon ik gelukkig de nieuwe link vinden eb de slofjes staan daar ook weer op!

Voor de andere liefhebbers:
http://www.tissien.nl/attachments/File/patronen-tips/breien/2007Slofjes_van_lontwol.pdf

Groetjes van
Caroline

Anoniem zei

Ik heb gekeken voor het patroon van die hartstikke leuke slof op de tissen-site, maar die bestaat niet meer. Zou u hem alsnog voor mij kunnen opdiepen, want ik vind die sloffen geweldig.
Bij voorbaat dank.