dinsdag, juni 26, 2007

Geïnspireerd

Het paar kindersokken waar ik met bezig ben in het kader van restverwerking (kleine bolletjes uit mijn sokkenwolvoorraad opbreien) is een saai niet-nadenk-breiwerkje. Voor wat afwisseling heb ik een tweede paar sokken opgezet. Mijn inspiratie heb ik uit het boek Knitting on the Road van Nancy Bush gekregen. Het patroon Huron Mountain sprak me wel aan, maar dan niet standaard volgens de breibeschrijving, maar naar eigen invulling (en mijn eigen vertrouwde sokpatroon). Zwarte Botter-wol is een dankbare basis voor inbreien. De paars-fuchsia-bol is handgeverfde sokkenwol die ik een tijdje geleden heb gekregen bij een ruiltje (gevulde breitas tegen strengen sokkenwol en sari-zijde).


En dan lekker breien, zonder strak vooropgezet plan. Het resultaat tot nu toe:

Het begin van sok 2 heb ik op de pennen staan en is gebreid tot aan de eerste blokjes. En nu maar zien dat ik beide sokken gelijk krijg. Normaal gesproken brei ik 2 sokken tegelijk (op 2 setjes naalden), maar nu was ik zo lekker aan het breien en stiekem ook wel erg nieuwsgierig naar elk nieuw stukje/patroontje, dat sok 2 niet veel verder kwam. Ach, misschien maak ik er ook wel een totaal andere sok van. Een twee-eiige tweeling. Heeft ook ongetwijfeld zijn charme :o)

Terwijl ik aan het breien ben, schieten allerlei mogelijkheden voor nieuwe patroontjes door mijn hoofd. Eindeloos veel patroontjes en combinaties voor nieuwe sokken. Ik wil graag iets met spiralen en sneeuwvlokken 'doen'. Maar daar ga ik toch maar wel tevoren een patroontje voor op papier zetten. Eerdaags maar eens kijken of ik iets leuks kan vinden/tekenen.

7 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Wow, deze is wel heel erg mooi :)

Anoniem zei

Wat mooi! Ben zeer benieuwd naar jouw eigen bedachte patronen.

Anoniem zei

Ziet er mooi uit !
Ben heel benieuwd naar jouw ontwerpen die in je hoofd zitten .

odette zei

mooi.....

Anoniem zei

Deze zijn wel erg mooi en ... als je ets leuks bedenkt, dan zien wij dat toch ook wel??
Ik ben meer van de zelf-patronende sokken, maar het is wel leuk om ook eens zoiets te doen.

Alice zei

Prachtig! De zwarte wol als basis met de paars/roze inbreiwol is een prachtige combinatie!

Irma zei

ziet er heel mooi uit!