maandag, juni 25, 2007

Drup

Sta ik vanmorgen de was uit de wasmachine te halen, hoor ik 'ergens' gedrup. Ik schrik, dat kan niets goeds betekenen. En inderdaad, lekkage...

De afvoer van het plat dak kon de enorme hoeveelheid regen niet aan en stroomde over. Recht naar beneden de bergkast in onze bijkeuken in. Shit, shit, shit. Wat een chaos, wat een natte bende. En wat een werk voor alles weer toonbaar was. Hopelijk wordt het snel beter weer, zodat we iemand kunnen vragen de lekkage te herstellen. Voor nu behelpen we ons met emmertjes.

Maaaaaaar tussen alle gemopper en gedweil door realiseerde ik me ook dat het nog veel erger had kunnen zijn. Een meter naast de lekkage ligt een deel van mijn voorraad lappen. En daar recht onder staat mijn lock- en naaimachine. Je moet toch niet denken aan de verwoestende werking die het water op de elektronica van mijn trouwe (computergestuurde) Pfaff zou hebben. Whaaaaa. En ineens zie ik ook een klein pluspuntje (het enige!) aan het feit dat we door onvoorziene omstandigheden nog steeds thuis zijn ipv in Bolivia....

Geen opmerkingen: