zaterdag, mei 19, 2007

Lapjes en nog meer lapjes

Op de weblog van Amy las ik iets over een (voor mij) nieuwe techniek van patchwork. Daar ben ik de laatste tijd een beetje mee aan het stoeien. Hieronder het foto-verslag van een uurtje knippen en naaien.



Een eindeloze sliert rechthoekige lapjes aan elkaar genaaid.



Die vouw je dubbel, dan naai je de kant vast. En dat herhaal je... tot je patchwork de gewenste breedte (en/of lengte) heeft.


Tussendoor knip je natuurlijk wel even de 'vouw' door.


De uiteindelijke lap. Ondanks dat in de lange sliert alle stukjes stof consequent afgewisseld werden, zitten er nu opvallend vaak 2 gelijke stofjes net boven elkaar. Jammer, maar geen ramp.



De grote lap heb ik weer in kleinere stukken geknipt. De basis voor 4 slabbers (2 van een compleet patchworkje en 2 met een deel patchwork).

Als ik deze foto's zo bekijk, moet ik me inhouden om niet te denken: 'Wat is patchworken toch eigenlijk ook een werkverschaffing' ;o)

2 opmerkingen:

Tijm zei

Boeiend! Ben benieuwd naar het eindre.sultaat

Anoniem zei

Wat leuk. Op die manier wil ik ook nog wel eens patchworken. En werkverschaffing?? Houden we ons daar niet allemaal mee bezig. Menig nederlander leeft een heel aardig leven zonder handwerk!!
De slabbers zijn heel moi geworden.