zondag, juli 01, 2007

Such a happy day...

Hè, wat een fijne dag was het vandaag. Een dag met een gouden randje. En niet omdat het een heel speciale dag was, eigenlijk was het gewoon een doordeweekse zondag. Maar een fijne, dat wel. Een moeiteloze dag, zoals mijn zus en ik die noemen.

Lekker een beetje pielen in huis. Heerlijk zitten spinnen en de eerste 100 gram Bluefaced Leicester (van mijn Stookhok-bestelling) is nu een mooie draad. If I say so myself....


Het spinnen gaat me steeds beter af, de draad wordt steeds gelijkmatiger (heeft er ongetwijfeld ook mee te maken dat ik nu met gekaarde schone wol spin). Ik ben best een beetje trots op mezelf. Ik weet nog niet of ik de 2e 100 gram erachteraan ga spinnen op dezelfde klos en het dan tzt ga twijnen op de Navajo-manier (moet ik nog leren) of dat ik nu een nieuwe klos ga volspinnen en het dan samen ga twijnen (kan ik al ;o).

Vanmiddag heb ik samen met D. in de keuken gestaan, salades en soep gemaakt. Cakejes gebakken. Echt heel gezellig. Daarna is D. buiten gaan spelen en heb ik wol geverfd.


Wat eten we vandaag?

2 Strengen sokkenwol en losse lontwol om later te spinnen. Met acid dyes, levensmiddelenkleurstoffen (van de bakker en de toko) en limonadepoeder (FlavorAid en KoolAid). De boel hangt nu te drogen, morgen maak ik een foto.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Judith,

Je wol ziet er prachtig uit. En van die kleutjes lust ik wel het een en ander.

Groetjes, Ria

Irma zei

Wat prachtig gelijkmatig gesponnen. En ook zo heerlijk wit. Dat vraagt om een badje.
Gebruik jij je pannen na het verven weer om mee te koken?

Anoniem zei

Hoi Irma,

Nog geen idee of en hoe ik mijn BFL-garen wil verven. Ik vind het zoooo mooi en ik zou het zo doodzonde vinden om het te verpesten. Dus laat ik het nog lekker zoals het is. Saai wit, maar zo prachtig.

Ik heb een paar oude pannen voor het verven, maar als ik tekort kom, komen de rvs-pannen uit de la. Daar doe ik dan bij voorkeur de verfbaden met KA/FA en levensmiddelenkleurstoffen in. Als ik toch met Acid Dyes verf, ga ik de pan te lijf met schuurmiddel en schuurspons (niet alleen om te voorkomen dat we blauwe aardappels of paarse rijst eten). Daarna gaat ie in de vaatwasser op heet. Het lijkt me gezonder om geen verfresten in mijn goede pannen te hebben.

Doeg,
Judith