dinsdag, juli 03, 2007

Verfsels

Vorige week heb ik lekker staan verven. Het resultaat was nog niet langs gekomen hier.

De paarse strengen heb ik laatst gekregen van Petrouchka. Zomaar. Lief hè?
Ik vond ze in het effen een tikje saai en heb ze daarom opgeleukt. De halve strengen heb ik heeeeeeel donkerpaars geverfd. Klaar voor streepjessokken.

De onderste streng is sokkenwol van het Stookhok. In het echt istie lang niet zo smaragdgroen, maar echt groen-groen met allerlei kleuren erdoor. Zwart, marine, lime, aqua, lichtblauw. Kleuren goed op de foto krijgen blijft een ramp ;o(

Naast de strengen wol heb ik ook losse gekaarde wol geverfd. Hier ligt de boel te drogen.



Oh jee, 3 stralen zon, snel de wol naar buiten!


Eigenlijk zou ik allerlei nuttige dingen moeten doen, maar ik kon het niet laten om alvast wat van de rood/oranje/gele wol te gaan spinnen. En dat wordt mooooooooooi, vind ik. Vurig!


Ik denk dat ik hem ga twijnen met een witte draad. Ik heb met een restantje wol geprobeerd de Navajo-twijn onder de knie te krijgen, maar daar moet ik echt nog veel meer mee oefenen. Ja, ja, ja, ik wil te snel. Ik weet 't. Juffertje ongeduld.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

MOOI , zo is paars nog leuker!!
ik vind het echt heel super en ben benieuwd hoe het eruit ziet als het sokken zijn ...
Ik twijfel ook of ik deze wol zal verven ...maar dan met rood erover ofzo ..voor een surprise-effect ..
Petrouchka

Anoniem zei

Wat zomerse kleuren. Ik wordt er helemaal blij van.

Anoniem zei

Wat een mooie kleurtjes, dat staat nog eens gezellig. Vooral die foto waar het op de paarse stoel ligt vind ik super!

gr Lucie

Tijm zei

O wat mooi!!!!!!!!!!!!!

Irma zei

Nog 50% dunner en dan kun je je eigen sokkenwol maken. Het is een prachtige, zoals je zegt 'vurige' spinsel