woensdag, februari 25, 2009

A rose is a rose is a rose...


Roses are red,
Violets are blue
Oh new spinningwheel
I LOVE YOU


Gister kwam de pakkettenmeneer eindelijk mijn langverwachte Majacraft-spinnewiel brengen. Vorig jaar op de handwerkbeurs in Rotterdam viel ik als een blok voor de Rose. Na 1,5 minuut spinnen spontaan verliefd.

Maar ja, de prijs. En ik had net een nieuw spinnewiel gekocht. En en en. 100 Redenen kon ik bedenken om het niet te doen. Maar stiekem bleef ik dromen van mijn eigen Rose. Met Irma bedacht ik een aktieplan. Een jaar lang de hand op de (hobby- en handwerk)knip en dan als beloning... misschien... eventueel... of toch maar niet...

Soms kwam de Rose 's nachts in mijn dromen langs, de liefde zat diep, dat was duidelijk.

En toen ineens, bleek een Rose toch haalbaar. De lage Pond-koers tov de Euro en een totaal onverwachte financiƫl meevaller eind vorig jaar deden mij de knoop doorhakken. Ik bestelde een Rose. En moest toen weken wachten. Tot de vakantie van de Majacraft-fabriek voorbij was en de nieuwe voorraad Majacraft's in Engeland aankwam en de sneeuwhopen aldaar de tocht naar het postkantoor niet langer onmogelijk maakten en tot mijn eigenste Roosje 2 keer de zee overstak. Maar nu ze er is, is heel die wachttijd alweer vergeten. Ik ben als een kind zo blij met mijn nieuwe spinnewiel. Ze spint als een zonnetje, zo onvoorstelbaar fijn.

2 Dozen?? Jahaaa, mijn moeder kocht tegelijk met mij een Majacraft.




Snel open die doos!



Zoekplaatje, wat moet waar en wat moet waar niet?




In de fabriek zijn de spinnewielen getest. Het bewijs zit nog op de klos:




Net zo gemakkelijk in elkaar te zetten als een Ikea-kast :o)




Er zit nu een mengsel van Bluefaced Leicester en tencel (vezel gemaakt van houtpulp) op de klos. Ik spin het dun en ben van plan om er tzt sokken van te breien.




Ja, ik ben een blije vrouw. Met een pracht van een spinnewiel(encollectie, ahum ;o)
En vandaag kwam mijn magische bol ook nog binnen. Ik voel me rijkelijk verwend. Ik zal eerdaags vertellen en laten zien wat een magische bol is.



10 opmerkingen:

Een famke zei

Huh, heh, nou zeg......en dat kon je voor je houden???

Ik ,stinkend jaloers, snap dat je nu dolgelukkig bent, en wens je veel geluk met je nieuwe liefde.....
Christien ( die stilaan een vermoeden kreeg dat het deze kant op zou gaan;)

LIEF monster zei

Ook ik zie groen, ben benieuwd wat er allemaal voor moois van dit wiel af komt waaien.

Geniet er van!

Wendy

Bianca zei

ja ik ben er bewust maar niet achter gaan zitten met de handwerkbeurs!!!
want ik wil die eigenlijk ook, maar ja de portemonee is helaas even niet zo rekbaar als ik wil, met een rijbewijs en auto tegelijk te betalen:( en dat met momenteel eventjes 1,5 salaris:( maar ja mijn tijd komt ook weer(tegen de zomer ofzo samen met een kaardemolen), want ze zijn al wel ingepland:)

Groetjes een jaloerse Bianca

Myrthestiek zei

O meid wat heerlijk voor je. Heel veel plezier ermee!

Is de recessie toch nog ergens goed voor ;o).

Anoniem zei

ooooohhhh! Wat fantastisch mooi.
Lie(f)s
is lichtgroen.

Unknown zei

Fantastisch!
Dat zal een rijk gevoel geven!
Spin ze!

Zinzia zei

Ik ben jaloers :)

Anoniem zei

wauw, wat een mooi kado voor jezelf!

BabyLongLegs zei

Oh wow, Judith....A rrRRRose!!
You lucky thing :)
You'll have UBER fun spinning the merino~bamboo on THAT :)

Big Hugs......

S xXx

Anoniem zei

Hallo, ik overweeg ook een Rose. Mag ik weten waar jij hem besteld hebt? Alvast bedankt voor je reactie, groet, Marjan.