woensdag, maart 01, 2006

Lekker, lekker, lekker...



Nou, ziet dat er lekker uit of niet?

Het is een Black Bottom Cupcake (en geloof me, overheerlijk!).

Voor wie ze zelf wil proeven, hier het recept (voor ongeveer 20 stuks):

Nodig voor het deeg:
1,5 cup bloem
1 theelepel zout
1 theelepel bakpoeder
1 cup suiker
1 theelepel vanillepoeder (eventueel)
1 cup water
1/3 cup olie
1 lepel azijn

Zeef in een grote kom - bloem, zout, bakpoeder, suiker, vanillepoeder en cacao.
Voeg water, olie en azijn toe en mix alles goed door elkaar.

Nodig voor de vulling:
200 gram roomkaas
1/2 cup suiker
1 ei
1/8 theelepel zout
1 cup chocoladedruppels

Klop de roomkaas glad, meng er het ei, zout, suiker en tot slot de chocolade door.

Vul de bakvormpjes voor de helft met het deeg. Leg overal een flinke lepel vulling op.
Bakken op 175 graden, ongeveer 18 minuten.


Dit zijn de bakvormpjes die ik het liefst gebruik.
Siliconen-cupcake-cups (mooi woord voor Galgje)

Let op: een Engelse cup heeft een inhoud van 16 eetlepels oftewel 250 ml. Een flinke beker is dus prima als richtlijn voor dit recept.

Mijn aluminium 'cup' vond ik bij mijn favoriete kringloopwinkel voor het enorme bedrag van € 0,15. Op de cup een onderverdeling in kwarten, op de andere kant in derden. Erg handig, zeker bij recepten die ik van het wereldwijde web pluk.

Geen opmerkingen: