donderdag, maart 16, 2006

Een ochtend geverfd

Vanmorgen heb ik mijn moeder een privé-workshop wolverven (met levensmiddelenkleurstoffen en acid dyes) gegeven. Hieronder het wollige resultaat.

Met de streng met de groen-blauw-geeltinten heb ik een paar sloffen voor mezelf in gedachten. Nog geen concreet model in mijn hoofd, maar het internet biedt gelukkig volop inspiratie. Ik zou graag eens een paar sloffen willen vilten en deze vind ik het einde: fuzzy feet. Maar ik dub nog even verder of ik dat experiment met deze streng aandurf. De wol is namelijk van een Texelaar en daar heb ik helaas slechte vilt-ervaringen mee (zelfs heet wassen én de wasdroger kregen bij mijn laatste pogingen de wol niet klein).

Gelukkig zijn er sloffenpatronen zat. Als ik hier niets tussen kan vinden, dan weet ik het ook niet meer. En anders bedenk ik zelf een sokslof/slofsok.

De gele wol is voor kuikentjes die ik met de viltnaald wil (proberen te) maken. De rest van de sprookjeswol heeft nog geen specifieke bestemming, al heb ik onlangs heel leuke vilten paaseieren gezien. Misschien dit jaar maar eens een paastak in huis halen?

1 opmerking:

Irma zei

En was moeders onder de indruk en ziet ze mogelijkheden voor zichzelf?

Bezint eer gij begint. Gij weet dat gij met Texelaar onheil over uzelve uitroept!