zondag, november 04, 2007

En het is nog niet eens december...

Maar het voelde wel alsof het Sinterklaas was eergisteren. Bij de post zat een geweldig kadootje van de lieve Lizet. Een prachtige lange wolbroek (longies) voor M. in Black Rainbow, ik vind hem geweldig. Hij heeft de eerste slaapdiensten erop zitten (Lizet heeft een superservice en verstuurt de wolbroeken gelanoliseerd, ideaal!) en we hebben hem in alle opzichten goedgekeurd. M. zegt steeds: 'Mooooooooi'. En daar heeft hij groot gelijk in!




De pijpen nog even opgerold, heel fijn, kan de kleine man de broek nog lekker lang aan. Ik vind het bijna zonde dat de longies alleen maar in bed wordt gedragen, maar overdag een gebreide broek aan vind ik dan nét weer wat té (alhoewel, met deze kleuren...)

En alsof dat nog niet genoeg was, kreeg ik een streng sokkenwol (met Bluefaced Leicester wol, dus superzacht) van haar en een schattig stekenmarkeerdertje en chocolade (voor de jongens... nou die hebben we dus lekker met zijn vieren gedeeld ;o). De sokkenwol heeft Lizet voor mij geverfd in 'Flowers of the Mediterranean'. Eén van mijn favorieten van dit moment (maar het is moeilijk kiezen hoor, ze heeft zoooooveel moois op haar site).



Ik heb een fijn weekend gehad. Gehaakt, gebreid, gesponnen, geborduurd, genaaid, geverfd (o.a. voor de magische bollenruil, dus daar kan ik niets van laten zien. Ik weet niet of mijn 'ontvangster' hier meeleest).

Wat ik wel kan laten zien, is de streng sokkenwol die ik voor mezelf heb geverfd. In nogal knetterende kleuren. Het is een extra handeling, maar ik maak eigenlijk altijd een nieuwe streng van geverfde garens, omdat ik de kleuren dan veeeeel mooier vind uitkomen.



Van streng naar bol.....



En van bol weer naar streng.... en nee, ik zit niet om werk verlegen ;o)



Is het duidelijk dat ik, in dit seizoen kleurkleurkleur nodig heb?!

Van het verven had ik verschillende resten aangemaakte verf over en omdat het natuurlijk zonde is om dat weg te gooien, heb ik nog wat lontwol geverfd ( BFL om te spinnen).



Ik vind het echt wonderschoon geworden. De kleuren zijn zonder vooropgezet plan op een fantastische manier gemengd. Dat is toch eigenlijk ook wel het leukst van verven, dat het resultaat vaak niet te voorspellen is (zeker als je verft zoals ik... beetje van dit, beetje van dat, beetje mengen, beetje bijkleuren, beetje roeren...).

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige kleuren. Nu heb je altijd een stukje regenboog bij je.

lucie zei

O wat fantastisch!!!! daar kan je lekker van genieten! Met wat voor verf heb je dat geverfd?
En die wolbroek is ook mooi zeg... als ik daar eerder van had gehoord had ik ze vast ook gebruikt, maar ik heb dat al járen niet meer nodig.

groetjes Lucie

Alice zei

Wow, zit ik even verlegen te zijn...

Wat een heerlijke kleuren heb je daar op die sokkenwol geverfd zeg! En leuk te zien dat je dezelfde tic hebt als ik: eerst naar bol en dan weer terug op streng...
De lontwol ziet er ook heel mooi uit.

BabyLongLegs zei

I love the colours of those Longies....they are fantastic!!! And the space dyed yarn and roving are scrummy too :)

Love
Sarah xXx

Anoniem zei

Wat zal die kleine jongen daar blij mee zijn. Prachtige kleueren heb je geverfd. Ik kan er tijdennaar kijken.