zondag, september 30, 2007

Blauwgroen... groenblauw

Een poos geleden heb ik (lont)wol geverfd om te spinnen. Ik ben nu met een groot stuk in roze/paars/aqua/lila aan het spinnen, het wordt zooooo mooi. Op deze manier spinnen vind ik geloof ik het allerleukst. Verrassend en uniek. En het wordt nooit saai.

Afgelopen week heb ik een klos met blauw/groen/lime getwijnd. Ik had 1 klos gesponnen (nog voor we naar Bolivia gingen) en twijfelde hoe ik die wilde gaan twijnen. Met wit had gekund, maar het leek me mooier met (meer) kleur. Maar ja, hoe doe je dat met maar 1 klos? Afwikkelen en dan de helft op een andere klos zetten? Nog een klos bijspinnen? Bij proberen te verven of met een andere effen kleur? Genoeg mogelijkheden, maar de oplossing bleek nog simpeler. Ik las ergens (waar?) op een weblog de tip om de wol van de klos mbv de wolwinder op een bol te winden. Dan kun je de draad van binnen en van buiten samen twijnen. Geniaal. Daar was ik zelf noooooit opgekomen.



Ongeveer 65 gram handgesponnen wol in blauw/groen/lime. Dun genoeg voor sokken.

1 opmerking:

Anoniem zei

goh, nog maar pas terug uit Bolivia en alweer zo fanatiek aan het bloggen. Petje af!
Ik blijf het allemaal volgen.