zaterdag, september 29, 2007

Bijzonder broekje

Na bijna 10 weken van die chemische stinkluiers in Bolivia zijn we thuis snel weer overgestapt op katoenen luiers. Zoveel fijner. Én nog geen enkele lekkage gehad van dunne poep (in Bolivia was het om de haverklap raak, alles eronder, bleèèèh). Ik vind het verrassend hoe anders het 'luiert' met M. in vergelijking met toen D. klein was. Die plaste altijd zo veel dat luieren met katoen niet altijd even gemakkelijk was. Dikke luiers, altijd inleggers en heel vaak verschonen. Luieren met katoen gaat nu veel relaxter (ondanks de vele dunne poepluiers die we (nog) hebben). Luiers die bij D. voor geen meter voldeden, werken nu prima.

Voor de nachten zweren wij bij wolbroekjes. We hebben nu 2 in gebruik. Eentje met lange pijpen van Babyology (die vind ik zoooooo verschrikkelijk koddig staan) en eentje die gebreid is door Irma (herken je hem nog, Irma, ik heb hem al een tijd hè?).



Dikke billen, want een dikke nachtluier. En dat M. een beetje voorover gebogen staat, helpt ook mee ;o)


Ik zoek een tweede longies (wolbroek met lange pijpen), lekker warm voor de winter. Ik heb een oproepje op de katoen-reclame-lijst gedaan, misschien heeft iemand eentje over. En anders brei ik zelf eentje. Ik heb een leuk patroon liggen (Fern en Faeries) en wol ook in overvloed. Maar soms is kiezen voor de gemakkelijkste weg ook wel eens fijn (en gezien de drukte van de komende tijd misschien ook wel gewoon het verstandigst...).

1 opmerking:

Irma zei

Goh wat leuk! Nog steeds een mooie kleurencombi. Ik heb hier nog een zelfde liggen, daar moeten alleen de pijpjes nog aan.
Heb je al eens gedacht aan een wolbroek van een oude wollen trui? Die heb je toch zo genaaid? Ik heb er zo verschillende gemaakt. Zeer makkelijk en dankbaar.