vrijdag, mei 12, 2006

Something...

Toen ik vanmorgen in de zon aan de tuintafel zat te lezen, moest ik ineens aan het Engelse trouw-riedeltje denken.

Something old
Something new
Something borrowed
Something blue




















Onze tuintafel (old) werd jaren geleden Kretablauw (blue). Na jaren trouwe dienst (en een winter buiten staan) begon het verval heftig toe te slaan. De zijkanten brokkelden af, de verf van het blad is deels afgebladderd. Kortom: géén gezicht! Totdat we een andere tafel naar onze zin hebben gevonden (even de rommelmarkten en - veilingen van deze zomer afwachten), moet deze tafel het eigenlijk nog even volhouden. Maar zoals het was, kon écht niet meer. Dus een 'red de tafel de zomer door'-plan bedacht en een meter tafelzeil (new) gekocht. De enige niet-tuttige print (erg veel keuze hebben we hier trouwens sowieso niet). Op de tafel geplakt en voila, een originele, praktische tafel waar we weer een nieuw seizoen gebruik van kunnen maken (voor het gemak ga ik gewoon uit van een mooie zomer).















Ik was 'borrowed' niet vergeten, kijk: mijn recente bieb-boek.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Karin,
dank je wel voor je Amelandreactie op mijn blog. Ik heb een prima vakantie op je eiland gehad:veel gebreid en veel buiten geweest ondanks het wisselvallige weer. De doopsgezinde dames hadden leuke pannelappen, de hervormde een tafelkleedje dat ik kon ombouwen tot een sixties vestje. En Jan de Jong stopt er mee, omdat in zijn eigen woorden: hij er geen zin meer in heeft. Er liggen ladingen Botterwol (allemaal zwart, grijs of blauw) voor sokken bij hem op op voorraad,dus als je (vlak) voor 1 januari langsgaat kun je op een koopje. Het restje katoen dat er nu ligt is overigens ook mooi. En verder: ik heb je nu bij mijn favorieten op mijn weblog gezet, dus ik hoop dat je qua webloggen weer actief wordt. Ben benieuwd!

Unknown zei

Beste Judith,
waarom ik het fout heb gedaan weet ik niet, maar ik zal het corrigeren. Mijn excuses voor het feit dat ik je Karin noemde. Dank zij Zoetegoed kwam ik nu tot de ontdekking, echt heel stom. Als ik iets kan doen om het goed te maken moet je me het laten weten! (ik corrigeer het op mijn weblog)
In de hoop dat je het me niet al te kwalijk neemt, Froukje